sansell

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش

sansell

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش

۲۵ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در دوره‌های آموزش فروش مستقیم 6 رویکرد مهم زیر را در این شیوه فروش فرا می‌گیرید:

مشخص کردن اهداف: برای انتخاب راه درست و موفقیت در فروش باید اهداف اصلی را با نمایندگان و تیم فروش در میان بگذارید.

مشخص کردن مخاطب و نیازهایش: قبل از فروش باید مخاطبین را نسبت به مکان زندگی و نیازهایش مشخص کنید تا بهتر بتوانید مشتری جذب کنید. 

آموزش و یادگیری: یک فروشنده حرفه‌ای باید اصول ابتدایی فروش را بداند، پس برای کسی که تجربه فروش ندارد و اصول پایه فروش را نمیداند، آموزش فروش مستقیم واجب است.

کنترل زمان: در فروش مستقیم مدیریت زمان بسیار اهمیت دارد. برای همه کارهای خود باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید تا بتوانید کسب و کار و تیم را به خوبی مدیریت کنید.

شبکه سازی: با شرکت در سمینارها و جلسات مختلف با افراد بیشتری ارتباط برقرار می‌کنید و میزان سود نسبت به افراد بیشتری که با محصول آشنا می‌شوند و خرید می‌کنند بالا میرود. در نتیجه گسترش ارتباطات و شبکه‌سازی در فروش مستقیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

داشتن اشتیاق مداوم: شور و اشتیاق در همه کسب و کارها برای رسیدن به موفقیت نیاز است.

 

اهمیت لزوم تکنیک های آموزش فروش در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

فروش مویرگی در کنار مزایا معایبی هم دارد که باهم بررسی می کنیم:

پخش کردن نقدینگی
در فروش مویرگی مقدار زیادی از پول پخش می شود. اگر برنامه ریزی منظمی برای جمع آوری وجوه نداشته باشید، امکان اصراف و حیف شدن اموال وجود دارد.

تنوع مشتریان
نداشتن برنامه ریزی برای دسته بندی خریداران در فروش مویرگی، به دلیل یکسان نبودن ویژگی مشتریان مثل، قدرت خرید، فرهنگ و... با مشکلات مختلفی مواجه می شود. مثلا نمی توان برای همه با قدرت خرید های مختلف یک میزان تخفیف و قیمت در نظر گرفت.

کمبود نیروی کار
نیروی متخصص در فروش مویرگی بسیار کم است. آموزش دادن ویزیتور ها بسیار سطحی و ابتدایی است و باز هم جبران کمبود نیروی متخصص را نمی کند.

 

برای اطلاع از مزایای فروش مویرگی به سایت سانسل مراجعه کنید.

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

ممکن است شما در فرآیند و اصول فروش هیچ مشکلی نداشته باشید اما اگر مخاطب را به درستی انتخاب نکرده باشید یک چالش به چالش های فروش اضافه می‌کنید. برای تفهیم بیشتر موضوع به این مثال دقت کنید: فرض کنید شما فروشنده عصای دست هستید اما برای بازاریابی پلتفرم‌هایی را در نظر گرفته اید که برای افراد مسن کاربری راحتی ندارند؛ تعجبی ندارد که در چنین فضایی شما نمی‌توانید آن‌طور که باید فروش داشته باشید. 

راه حل برای انتخاب درست مشتریان هدف: فرقی نمی‌کند مشتریان شما براساس سن، جنسیت، ویژگی‌های روان شناختی یا ... انتخاب شده باشند؛ آن چه اهمیت دارد این است که شما از ابزارهای مناسب در زمان و مکان مناسب استفاده کنید. چالش های فروش با اندکی درایت حل شدنی هستند.

 

راه حل انواع چالش های فروش در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

فرآیندهای مهمی در فروش تاثیر گذار هستند اما بیشتر تصمیمات خرید بر پایه احساسات انجام می شوند. بیشتر احساسات مشتری با توجه به محصول و مشتری شکل می گیرد. نوع احساس خریدار به کل شرکت، بر اساس نوع احساس خریدار به فروشنده شکل می گیرد. گوشزد کردن جزئیات واقعی مشکلات مصرف کننده و بیان مزایا، بهترین فرآیند فروش را تشکیل می دهد. 
پس از فروش و تحویل محصولات یا خدمات باید از رضایتمندی مشتری اطمینان پیدا کنید و تا مدت زمانی به شکایات و نگرانی های مشتری پاسخ دهید. اینگونه اطمینان دارید که یک فروش موفق داشته اید. اگر پاسخگوی نگرانی مشتری باشید خیلی سریع تر به شما اعتماد می کند.

بر اساس قانون تلاش غیر مستقیم، هرچه میزان تمرکز بر ارتباطات بیشتر باشد، فروش موفق تری خواهید داشت اما در صورت تمرکز بر فروش، برقراری ارتباط ضعیف تر می شود و در نتیجه احتمال فروش کمتر می شود. مهم ترین عامل در ارتباطات فروش، اعتماد و اعتبار است. مشتری باید به کارایی محصول و خدمات شما اعتماد داشته باشد. برای اینکه یک فروش موفق داشته باشید باید این را بدانید که صحبت کردن منجر به فروش نمی شود بلکه باید از نیازها و خواسته های مشتری بپرسید و با او ارتباط برقرار کنید.

 

برای اطلاع از قوانین فروش موفق به سایت سانسل مراجعه کنید.

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

حالا که به مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری آشنا شدید نوبت به معرفی ویژگی های یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان ایده آل و خوب می رسد. زمانی می گوییم سیستم CRM یک شرکت در حالت ایده آل سازمان دهی شده که دارای ویژگی های زیر باشد:

  • این سیستم باید مجموعه‌ای از منابع داده ای سازمان باشد و بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن اطلاعات مورد نیاز مشتری را فراهم کند.
  • قابل استفاده برای سازمان ها با ابعاد و اندازه های متفاوت باشد. 
  • اطلاعات را از بخش های مختلف سازمان جمع آوری کرده و به صورت منظم و متمرکز در آورد. یکی از مهم ترین ویژگی های یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ایده آل، این است که اطلاعات جمع آوری شده از مشتریان را از بخش های مختلف سازمان جمع کرده و به صورت یک جا و منظم سازمان دهی کند.

 

اهداف استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

داشتن مهارت های فنی و مهارت های نرم لازمه ی یک مشاور فروش در تهران است. این ویژگی ها برای هماهنگی و تعامل بین افراد بسیار مهم است.
یک مشاور فروش در تهران باید قدرت برقراری ارتباط و روانشناسی مشتریان را داشته باشد.
تفکر خلاق و قدرت تجزیه تحلیل برای رسیدن به اهداف از دیگر مهارت های لازم برای مشاور فروش در تهران است.

 

خدمات رایگان مشاور فروش در تهران در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

به دلیل اینکه اعتماد مشتریان کم شده است و همچنان روبه کاهش است، فروش پیچیده تر است. متخصص فروش باید بتواند دیدگاه ونظر مشتری را آنطور که می خواهد شکل دهد تا بتواند در فروش پیچیده پیروز باشد. مدیران فروش باید اطمینان داشته باشند که متخصصان فروش شرکتشان دارای مهارت های زیر است و می تواند دیدگاه مشتری را شکل دهد:

  • ترسیم دیدگاه جدید برای شکل دادن به تفکر مشتری
  • ایجاد همسویی بین ذی نفعان
  • دسترسی به سهامداران سطح بالا

 

آموزش تکنیک های فروش پیچیده در سایت سانسل

 

​​​​​​​

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

انجام کاهایی که حس مثبت به مشتری منتقل کند و به او ثابت کند که به دنبال کار خیر هستید و نه به فکر منافع مادی باعث وفاداری مشتریان می شود. این فعالیت ها می تواند شامل کمک به فقرا، آسیب دیدگان سیل و زلزله، بیماران نیازمند و از این قبیل فعالیت های خیرخواهانه باشد.
 

 

تکنیک های ساده و ارزان وفادارسازی مشتری در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

این نکته درست است که تخفیف احتمال توافق را افزایش می دهد اما ممکن است خظرهایی هم برای فرآیند فروش داشته باشد یک مشاور فروش یا مدیر فروش و تبلیغات غیرحرفه ای این خطرها را به موقع درک نمی کند. هر زمان که مشتری درخواست تخفیف کرد نباید با او موافقت شود، بلکه باید یک جنبه استراتژیک داشته باشد تا برای فرآیند فروش یک مزیت به حساب بیاید.
 

 

خدمات رایگان مشاوره فروش در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰
  • فروشگاه ها و مغازه های لباس یا خوراکی
  • خرده فروشی کتاب و روزنامه در کتاب فروشی ها و دکه های فروش روزنامه
  • فروشگاه های فروش لوازم و مبلمان خانگی
  • مراکز خرید و شاپینگ مال ها که عرضه محصولات دارند
  • فروش خوراکی یا نوشیدنی در دستگاه‌های Vending (تحویل مکانیکی اتوماتیک)

 

برای اطلاع از زنجیره تامین خرده فروشی ها به سایت سانسل مراجعه کنید.

 

​​​​​​​

  • sansell avataj