sansell

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش

sansell

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش

۱۶ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از طریق کارکرد فروش شخصی، استراتژِی های فروش صنعتی تحقق می یابد. نیروهای فروش توان موسسه فروشنده را برای برآورده کردن نیازهای موسسات خریدار تامین می کنند. با این وجود فروش شخصی می تواند دو نقش اساسی را در مدیریت فروش صنعتی ایفا کند:
 

کمک به حل مشکلات موسسه، به عنوان بخشی از توانمندیها
یکی از وظایف مهم نماینده فروش، کمک به مشتریان برای تعریف مشکل خرید است. یک فروشنده باید درمورد کالاها و مسائل فنی آنها آشنایی داشته باشد، چون ممکن است جنبه فنی کالاها پیچیده باشد.
ارائه خدمات مفید و موثر به مشتری، دومین وظیفه یک نماینده فروش است. سومین وظیفه این است که در کارخانه یا دفتر مرکزی شرکت، نماینده مشتری باشد.

 

کمک به عنوان بخشی از آمیخته ارتباطی
آموزش فروش صنعتی مسئولیت نماینده فروش را در این زمینه، انتقال پیام های فروش به مشتریان بالقوه و مشتریان موجود معرفی می کند. از دیگر مسئولیت های نماینده فروش در فرآِیند مدیریت فروش صنعتی، این است که سفارشات مشتریان را به سوی خود سوق دهد و اطلاعات بازار در زمینه رقابت، سهم بازار، روند بازار را به شکل گزارشات فروش به اطلاع مدیر بازاریابی برساند.

 

 

ثبت نام رایگان دوره آموزش فروش صنعتی در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

همه درآمد شما بخاطر وجود مشتری است. پس لازم است برای حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتری جدید تلاش کنید و وقت بگذارید. برای بهبود محصولات و برطرف کردن ایرادات می توانید از نظرات مشتری استفاده کنید علاوه بر اینکه با این کار به مشتری حس ارزشمند بودن را منتقل می کنید و این حس باعث خرید از شما می شود.
برای افزایش فروش در اینستاگرام سعی کنید همیشه پاسخ کامنت ها و دایرکت ها را کامل و صمیمانه بدهید یا در مورد محصولات خود در بعضی از پست ها یا استوری ها نظرسنجی کنید.

 

دوره رایگان آموزش فروش در اینستاگرام در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

در دسته بندی کلی تحلیل مشتری، هفت نوع تحلیل وجود دارد که در ادامه به صورت مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

  • تحلیل میزان رضایت مشتری: در تحلیل رضایت مشتری شما بررسی می‌کنید که آیا مشتری از شما راضی است یا خیر؟!
  •  تحلیل ارزش طول عمر مشتری یا (Customer lifetime value): ارزشی که مشتری برای شما (در طول دوره ای که مشتریتان بوده) چقدر بوده است؟
  •  تحلیل دسته‌بندی مشتری: دسته بندی مشتریان براساس معیارهای مختلف مانند موقعیت جغرافیایی، بودجه و ... صورت می‌گیرد و باید برای هر کدام استراتژی مشخصی برای فروش داشته باشید.
  • تحلیل کانال فروش: بررسی و تحلیل بهترین کانال‌های فروش یکی از مهم ترین انواع تحلیل فروش است.
  •  تحلیل وب‌ سایت: اگر کسب و کار شما دارای وب سایت بوده و در آن بستر فعالیت می‌کند باید تحلیل وب سایت را در اولویت قرار دهید.
  •  تحلیل شبکه‌های اجتماعی: امروزه همه افراد به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند بنابراین تحلیل شبکه اجتماعی می‌تواند منجر به اطلاعات مفیدی از تحلیل مشتری شود. اهمیت شبکه های اجتماعی بر هیچکس پوشیده نیست زیرا یک مشتری ناراضی می‌تواند به راحتی باعث ناراضی کردن سایر مشتریان بالقوه و بالفعل شود. 
  •  تحلیل ریزش مشتری: در اصول بازاریابی یکی از مباحثی که همیشه مطرح می‌شود این است که حفظ و نگهداری مشتریان فعلی از جذب مشتریان جدید آسان تر است. در تحلیل ریزش مشتری، تعداد مشتریانی که در یک بازه یک ساله محصول یا خدمت را ترک کرده اند مورد بررسی قرار خواهند گرفت.


تحلیل مشتری می‌تواند در بلند مدت به موفقیت کسب و کار در فضای رقابتی امروز کمک کند در نتیجه مدیران باید آن را جدی گرفته و از متخصصین حوزه بازاریابی و تحلیل مشتری برای این کار کمک بگیرند.

 

داده های کلی تحلیل مشتری در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

پخش فروش مویرگی در کنار فوایدی که دارد، ریسک ها و مضراتی هم دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

پول
توزیع محصول در همه مکان ها این مشکل را دارد که ممکن است قیمت ها نسبت به مکان فروشگاه تغییر کند ولی هزینه توزیع محصول دست نخورده باقی بماند. در نظر نگرفتن موقعیت مکانی می تواند صدمات و خسارات زیادی به شرکت وارد کند.

 

کاهش قیمت و سود ناخالص
پیش از انتخاب روش پخش فروش مویرگی به دلیل قیمت پایین و سود ناخالص محصولات، باید کاملا بررسی کنید و تصمیم بگیرید که آیا این روش باعث کسب درآمد بیشتر می‌شود یا خیر.

 

عدم کنترل فروشنده
بیشتر فروشندگان از شما دور هستند و نمی توانید روی آن ها نطارت داشته باشید در نتیجه ممکن است اتفاقات ناخوشایندی مثل گم شدن محصول پیش بیاید.

 

 

مزایا و معایب فروش مویرگی در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

پس از شناخت فرآیند فروش برای تبدیل شدن به یک فروشنده موفق باید اصول اولیه فروش را بدانیم. در ادامه مقاله به این اصول می پردازیم:

از روی طناب فروش سقوط نکنید
فرآیند فروش را به یک بندبازی تشبیه کنید. یک فروشنده حرفه ای باید قدم هایی را روی طناب لرزان فروش بردارد تا در انتهای طناب به موفقیت و پول دست یابد.

تجویز به جای فروش
در این مرحله باید روش های فروش مدرن و قدیمی را مقایسه کنید. برای مثال شما به پزشکی که به جای گوش دادن به صحبت شما و تشخیص بیماری مدام از فواید داروها بگوید و فقط تجویز کند، اعتماد نمی کنید. این نوع روش در فروش سنتی و قدیمی هم وجود دارد. اما در متد فروش مدرن و ارتباطی این روش کنار گذاشته شده و فرآیندی دارد به نام ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه.

 

ثبت نام رایگان دوره آموزش فروش تا پایان خرداد در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

فروش در ebay و ارسال محصولات پستی به ایران به دلیل وجود تحریمات آمریکا وجود ندارد. اگر قصد خرید از وب سایت را دارید باید ابتدا آدرس یکی آشنایان خود در خارج از کشور را ثبت کنید و پس از ارسال محصول به آن محل، مجددا محصول را برای شما ارسال کنند اما باید هزینه های بسته بندی و ارسال محصولات را هم در نظر بگیرید.

 

دوره رایگان آموزش فروش در ebay در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

بین وظایف ویزیتور و بازاریاب تفاوت بسیاری است. نقطه اشتراک هردو فروش و مشتری بیشتر است. تجزیه تحلیل و تحقیقات قبل از فروش از وظایف بازاریاب است، ویزیتور همان فروشنده است با ریزه کاری های خاص خود. دوره آموزش ویزیتوری برای موفقیت شرکت بسیار مهم است. معرفی محصول و اثبات آن در بازار برای فروش سازمان بسیار مفید است که این مراحل نیاز به آموزش تخصصی دارد زیرا ویزیتوری به سبک سنتی پاسخگو نیست و نیاز به اصول علمی دارد.

 

4 اصل مهم در ویزیتوری موفق را در سایت سانسل بخوانید.

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

آموزش فروش B2b تاکید دارد که برای موفقیت باید شرکت در بخش صنعت یک جزء اصلی قرار بگیرد. استفاده از تبلیغات تلویزیونی برای موفقیت در فروش B2b موثر نیست و باید به نکات زیر اهمیت داده شود:

  • شرکت در نمایشگاه های تجاری محبوب
  • اطلاع رسانی از موقعیت شرکت از طریق ایمیل 
  • شرکت فعال در رسانه های اجتماعی
  • برقراری ارتباط با خریداران و حضور در مراسمات شبکه صنعت
  • پذیرش میزبانی وبینارهای اطلاعاتی

 

آموزش استراتژی فروش B2b در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

یکی از مزیت  های CRM برای کسب و کارها، افزایش فروش است. ساده سازی و بهبود فرآیند فروش، ایجاد قیف فروش، تجزیه- تحلیل داده های فروش بر اساس این نرم ‌افزار امکان پذیر خواهد بود. بهره وری در فروش هدف اصلی استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان است. این سیستم به شما امکان می دهد تماس های صوتی، چت و ایمیل مشتری را در یک مکان در دسترس داشته باشید. 
برای به دست آوردن معاملات بیشتر، لازم است این اطلاعات را جمع آوری کنید تا فروش را بارها و بارها داشته باشید. کانال ‌های مختلفی برای فروش در دسترس اند که بر اساس همین سیستم قابل مدیریت می باشند.

 

آموزش رایگان نرم افزار CRM در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

مفهوم تحلیل مشتری (Customer Analytics) به معنای مطالعه داده‌های گردآوری شده از شرکت یا وب‌سایت، به ‌منظور ارزیابی، درک و تفسیر رفتار مشتری در مراحل مختلف سفر مشتری است. اهمیت تحلیل مشتریان چیست؟ چرا ما باید مشتریانمان را تحلیل کنیم؟
تصمیم‌ گیری یکی از وظایف اصلی مدیران است که بدون دیتا، عملاً ارزشی نداشته و قابلیت اجرا ندارد. از آن جایی که تحلیل مشتری می‌تواند به صورت مستقیم بر تصمیم گیری تاثیر بگذارد برای مدیران حائز اهمیت است. تصمیم باید بر پایه داده‌های قابل استناد اخذ شود. تحلیل مشتریان به شناسایی خواسته‌ها، الگوهای رفتاری، ناهنجاری‌ها و خلاهایی که در سازمان مانع پیشرفت شده است کمک می‌کند.

پیش از آن که در مورد تحلیل مشتری وارد مباحث تخصصی شویم لازم است با مفهوم سفر مشتری آشنا شوید زیرا در توضیحاتمان از این اصطلاح بهره می‌گیریم؛ سفر مشتری (Customer Journey) در واقع مسیری است که مشتری از لحظه آشنایی با برند و محصولات ما تا هنگام خرید و بعد از آن پشت سر می‌گذارد. در سفر مشتری باید سعی کنیم با استفاده از رفتارشناسی مناسب مخاطب و تحلیل اقدامات او، بهترین و ساده‌ترین مسیر را به‌گونه‌ای برایش ترسیم کنیم که خیلی راحت به محتوا یا محصول موردنظر برسد.

 

تحلیل داده های مشتری در سایت سانسل

 

  • sansell avataj