sansell

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش

sansell

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش

۱۱ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سومین عامل تست فروشندگی نئو ثبات عاطفی است که دارای یک طیف است. افراد آرام و با ثبات در بالای طیف قرار می گیرند و افراد بی ثبات، مضطرب و نگران در انتهای طیف. افرادی که ثبات عاطفی دارند، ارتباط مثبتی با عملکرد فروش دارند اما به دلیل اینکه قدرت این رابطه خیلی قوی نیست، چیز مهمی به حساب نمی آید. در کل می توان  گفت موفقیت فروشندگان در گرو ثبات عاطفی نیست در صورتیکه وجود آن یک ویژگی مثبت برای تیم فروش است.

 

برای دریافت سوالات تست فروشندگی به سایت سانسل مراجعه کنید.

 


 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

در دسته بندی کلی تحلیل مشتری، هفت نوع تحلیل وجود دارد که در ادامه به صورت مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

  • تحلیل میزان رضایت مشتری: در تحلیل رضایت مشتری شما بررسی می‌کنید که آیا مشتری از شما راضی است یا خیر؟!
  •  تحلیل ارزش طول عمر مشتری یا (Customer lifetime value): ارزشی که مشتری برای شما (در طول دوره ای که مشتریتان بوده) چقدر بوده است؟
  •  تحلیل دسته‌بندی مشتری: دسته بندی مشتریان براساس معیارهای مختلف مانند موقعیت جغرافیایی، بودجه و ... صورت می‌گیرد و باید برای هر کدام استراتژی مشخصی برای فروش داشته باشید.
  • تحلیل کانال فروش: بررسی و تحلیل بهترین کانال‌های فروش یکی از مهم ترین انواع تحلیل فروش است.
  •  تحلیل وب‌ سایت: اگر کسب و کار شما دارای وب سایت بوده و در آن بستر فعالیت می‌کند باید تحلیل وب سایت را در اولویت قرار دهید.
  •  تحلیل شبکه‌های اجتماعی: امروزه همه افراد به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند بنابراین تحلیل شبکه اجتماعی می‌تواند منجر به اطلاعات مفیدی از تحلیل مشتری شود. اهمیت شبکه های اجتماعی بر هیچکس پوشیده نیست زیرا یک مشتری ناراضی می‌تواند به راحتی باعث ناراضی کردن سایر مشتریان بالقوه و بالفعل شود. 
  •  تحلیل ریزش مشتری: در اصول بازاریابی یکی از مباحثی که همیشه مطرح می‌شود این است که حفظ و نگهداری مشتریان فعلی از جذب مشتریان جدید آسان تر است. در تحلیل ریزش مشتری، تعداد مشتریانی که در یک بازه یک ساله محصول یا خدمت را ترک کرده اند مورد بررسی قرار خواهند گرفت.


تحلیل مشتری می‌تواند در بلند مدت به موفقیت کسب و کار در فضای رقابتی امروز کمک کند در نتیجه مدیران باید آن را جدی گرفته و از متخصصین حوزه بازاریابی و تحلیل مشتری برای این کار کمک بگیرند.

 

بررسی داده های تحلیل مشتری در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

تلاش هایی که برای جمع آوری اطلاعاتی مثل بازار، اندازه بازار ومشتریان انجام می شود، تحقیقات بازار گفته می شود. برای مقایسه بهتر تحقیقات بازار و بینش مشتری می توان اینطور بگوییم که از طریق تحقیقات بازار می توانیم با خبر شویم چه اتفاقی افتاده و از طریق بینش مشتری می توانیم دلیل رخ دادن اتفاق را بفهمیم و کمک می کند تا بتوانیم بهترین تغییرات را برای کسب رضایت مشتری انجام دهیم.
 

 

بررسی اهمیت بینش مشتری در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

فروش استراتژیک
تمرکز تکنیک فروش استراتژیک بر کمک به کسب و کارها برای انجام معاملات پیچیده است. به کمک این روش شما می توانید جنبه‌های مختلف در شرکت هدف را شناسایی کنید و از تاثیر روند آنها بر فروش خود اطلاعات کسب کنید. برای درک بهتر تصور کنید قصد فروش یک ابزار مدیریت پروژه و اتوماسیون را به یک شرکت دارید، اولین نقطه تماس شما با مدیر عملیات یا مدیر بازاریابی است که به دنبال ابزارهای بهره وری برای افزایش کارایی تیم است.
در هنگام برقراری تماس ارزش پیشنهادی خود را ارائه می کنید سپس برای قانع کردن مدیر بازاریابی، اطلاعات مورد نیاز را ارائه می کنید. این فرآیند، روند یک فروش استراتژیک است که در دوره آموزش فروش B2b روش دقیق اجرا این تکنیک برای محصولات مختلف، آموزش داده میشود.

 

فروش راه حل
تمرکز این استراتژی فروش B2b، بر روی فرآیند فروش محصول، چالش ها و اهداف شرکت است. سعی فروشنده در این روش، شناسایی نیازهای مشتری و ارائه راه حل برای آن هاست. سپس فروشنده محصولات یا خدماتی را که از عهده آن ها برمی آید، پیشنهاد میکند. در مورد چگونگی اجرای این روش در ادامه 
آموزش فروش B2b صحبت می کنیم. در صورتیکه کسب و کار شما راه حل‌های اختصاصی و منحصر به فرد برای بازار هدف خود ارائه دهد، این تکنیک فروش بسیار مفید است.
موارد زیر مهم ترین نکاتی است که در آموزش فروش B2b و تکنیک فروش راه حل فرا میگیرید:

  • روش آمادگی برای فروش و ارتباط بهتر
  • شناسایی مشکلات و ارائه راه حل برای آنها
  • چگونگی صحبت با مشتری
  • چگونگی تاثیرگذاری بر تصمیم گیری مشتری برای استفاده از خدمات و محصولات
  • آموزش ایجاد مزیت رقابتی و پیشی گرفتن از رقبا
  • آموزش چگونگی تمام کردن معامله

آموزش فروش B2b بسیار کارساز است و با ارائه راه حل های مناسب نیاز مشتری و ایجاد روابط قوی‌تر بین تجارت و اهداف، باعث افزایش فروش بیشتر می شود.

 

فروش مبتنی بر حساب
گارتنر پیش بینی می‌کرد حدود 75٪ از مشاغل B2B تا سال 2019 این روش تکنیک فروش را انتخاب کنند. این تکنیک فروش به این معنی است که هر اکانت را به عنوان یک بازار فرض کنید.  مورد مهم دیگری که در دوره های آموزش فروش B2b فرا میگیرید، این است که چگونه یک محصول را بر اساس حساب در شرکت‌های دیگر معرفی کنید.

 

فروش B2b با رسانه های اجتماعی
بیش از نیمی از مشتریان B2b در مورد راه حل‌های مورد نیاز خود، در موتورهای جستجو و رسانه‌های اجتماعی تحقیق می‌کنند. آموزش فروش B2b بر اساس رسانه‌های اجتماعی، یعنی آشنایی با روش‌های تحقیق در بازار هدف. پس از آشنایی با روش‌های تحقیق در بازار هدف باید بدانید که چطور بر ایجاد روابط با شرکت‌ها متمرکز شوید. این روش‌ها معمولاً شامل اهرم شبکه‌های اجتماعی مانند LinkedIn ، Twitter ، Facebook و سایر شبکه‌ها برای به اشتراک گذاشتن محتوای مربوطه است تا خریداران و مشتریان بیشتری جذب شوند.

 

ارائه دوره های آموزش فروش B2B در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

آموزش فروش در آمازون قبل از شروع هرکاری به این نکته تاکید می کند که برای فعالیت و فروش در آمازون حتما باید در لیست کشور های موجود آمازون باشید. در ادامه به نکات مهم برای فروشنده شدن در آمازون توجه کنید:
 
انتخاب محصول مورد نظر
پس از انتخاب اکانت بین دو اکانت حرفه ای و فردی، باید از میان 20 دسته بندی محصولات، محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای فروش محصولات به هر تعدادی که می خواهید با پرداخت حق عضویت 39/99 دلار، اکانت حرفه ای را انتخاب کنید اما در صورتی که برای فروش در آمازون اکانت فردی را انتخاب کردید نیاز به حق عضویت ماهانه نیست اما بعد از فروش هر محصول باید 99 سنت بپردازید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در هر دو اکانت پس از فروش محصولات باید هزینه بپردازید.
 
اضافه کردن محصولات به آمازون
محصولات را یکی یکی به لیست اضافه کنید و اگر اکانت فروشندگی حرفه ای همه محصولات را باهم آپلود کنید. در صورت بهینه کردن لیستینگ و یا استفاده از یک برنامه رونمایی یا لانچ میتوانید بازدید محصولات را افزایش دهید. در صورتیکه تمایل دارید پس از فروش، بسته بندی و ارسال سفارشات بر عهده شرکت آمازون باشد از روش FBA استفاده کنید.

 

روش های فروش در آمازون در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

فروش مشاوره ای یا Consultative Selling رایج ترین اصطلاح در تکنیک های فروش است. شیوه فروش هر کسب و کار متفاوت است. تمرکز اصلی در فروش مشاوره ای بر مشتری و نیازهایش است. در این روش قبل از اینکه به فکر معرفی محصول یا خدمات خود باشید، باید به فکر ارائه یک راه حل به مشتری باشید. همه ما این تجربه را داشته ایم که فروشنده ای قبل از اینکه سوالی بکند و از نیازمان مطلع شود، شروع به معرفی محصولات و خدمات خود می کند و در آخر فقط از بودجه شما سوال میکند و این برخورد باعث می شود حتی در صورت نیاز، از خرید منصرف شوید.
بیشتر فروشندگان به نیازهای مشتری توجه نمی کنند، در صورتیکه در فروش مشاوره ای باید ابتدا به نیازهای مشتری توجه کرد و راه حلی برای آن ارائه دهیم سپس به معرفی محصول بپردازیم. می توان گفت فروش مشاوره ای با دیگر روش های فروش متفاوت است و به برقراری ارتباط و درک نیازهای مشتری تاکید دارد.

 

بررسی دلایل استفاده از فروش مشاوره ای در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

متدولوژی فروش (Sales Methodology) و فرآیند فروش (Sales Process) در فروش سازمانی مفاهیم پایه و اصلی هستند.کاربردها و تفاوت های این دو را هر فروشنده ای باید بتواند تشخیص دهد. روش های فروش متفاوتی وجود دارد که ممکن است یکی از آن ها برای همه شرکت ها موثر نباشد. پس هر سازمان یا شرکت باید روش های مختلف را اجرا کنند و پس از نتیجه گیری، روش مطلوب را ثابت کنند.
فروشندگان و مشاوران فروش برا اینکه نتیجه ای اثربخش در فروش و توسعه مهارت خود داشته باشند، روش ها و رویکردهایی را تدوین می کنند که متدولوژی فروش گفته می شود که تمرکز آن ها بر موارد خاصی مثل: تمرکز بر مشتری، متدولوژی راهکار فروش، فروش SPIN، فروش مبتنی بر بینش، فروش تحریک آمیز، متدولوژِی مشاور فروش و... است که هدف هرکدام مشخص است. برای مثال تمرکز بر کشف و روانشناسی بر پایه پرسش برای بررسی و درک مشکلات مشتری، هدف فروش SPIN است.

 

معرفی شیوه های طراحی متدولوژی فروش در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

اولین اصل در ارائه خدمات حرفه ای مشاور فروش عمده، ارائه یک تعریف درست و استاندارد از خود عمده فروشی است.
عمده فروشی به روالی از فروش گفته می شود که تولیدکنندگان در آن نقشی ندارند. عمده فروشان عموماً محصولات و خدمات مختلف را به صورت حجمی خریداری می کنند و سپس آن ها را به خرده فروشان عرضه می دارند و از این سیر اقتصادی، سودی را برای خود در نظر می گیرند. 

حاشیه سود عمده فروشان با توجه به بازار و محصول مورد نظر، می تواند بسیار متفاوت باشد. اصولاً می توانیم اظهار کنیم که یکی از دلایل تاثیرگذار بر قیمت نهایی یک محصول در بازار، همین عمده فروش ها هستند. 

به عمده فروش ها، توزیع کنندگان نیز می گویند. چرا که این افراد و یا مجموعه ها، محصولات مختلف را خریداری می کنند و بدون اینکه در تولید آن ها نقشی را ایفا کنند آن ها در بسترهای مختلف، در معرض فروش قرار می دهند.

 

خدمات رایگان مشاور فروش عمده در سایت سانسل

 

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

دو رویکرد کلی در خصوص مشتریان وجود دارد؛ حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید. تحقیقات نشان می‌دهد حفظ مشتریان فعلی به مراتب از جذب مشتریان جدید اهمیت بالاتری دارد؛ اگر بتوانید مشتریان فعلی را وفادار به محصول یا خدمت خود کنید (به نحوی که مشتری به فکر استفاده از خدمات رقبای شما نیافتد) سود بسیار خوبی نصیب شما خواهد شد. این باشگاه و تشکیل آن اقدامی در راستای حفظ مشتریان فعلی محسوب می‌شود که سود خوبی را نصیب شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌کند.

 

چگونگی تشکیل باشگاه مشتریان در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

شرایط قرارداد فروش بین الملل تحت عنوان اینکوترمز توسط اتاق بازرگانی بین المللی تنظیم می شود. این مقررات از عرف ها و عادات تجاری بازرگانان در فروش بین المللی کالا گرفته می شود که همه تاجران و بازرگانان از آن تبعیت می کنند. شرایط فروش کالا در سطح بین الملل توسط این مقررات مشخص می شود.
شرایط حمل کالا و تسلیم و نیز مسئله انتقال ریسک بین فروشنده و خریدار را اینکوترمز بیان می کند. اینکوترمز شامل موارد زیر است:

  • تکالیف
  • هزینه ها
  • خطرات یا ریسک ها

 

دوره رایگان آموزش فروش بین الملل در سایت سانسل

 

​​​​​​​

  • sansell avataj