sansell

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش

sansell

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش

۱۰ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مشخص کردن رئوس مطالب هدف گذاری SMART برای تعیین هدف، اولین گام قبل از شروع برنامه ریزی عملیات است.ویژگی های زیر را باید هدف شما داشته باشد:

  • از کلی گویی در هدف بپردازید و یک هدف واضح مشخص کنید. مثلا یک حد مشخص برای فروش در نظر بگیرید بجای اینکه فقط بگویید قصد افزایش فروش دارید.
  • در قسمت تعیین هدف برای برنامه عملیاتی فروش خود، یک هدف قابل اندازه گیری در نظر بگیرید. گزارش های فروش برای هدف خود به صورت هفتگی و ماهانه تهیه کنید تا بتوانید میزان پیشرفت خود را پیگیری کنید.
  • هدفی را انتخاب کنید که دستیابی به آن به پیشرفت مدنظرتان کمک کند.
  • هدفی را انتخاب کنید که مربوط به توانایی ها، نیازها و علایق مرتبط شما باشد.
  • برای رسیدن به هدف خود یک محدوده زمانی مشخص کنید.

 

آموزش نوشتن برنامه عملیاتی فروش در سایت سانسل

 

​​​​​​​

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

برای اطلاع از بهترین مزایای فروش مستقیم در ادامه با ما همراه باشید:

  • کسب سود بالا برای شرکت‌های والد و فروشندگان. از این طریق هزینه واسطه ها کاهش می یابد و باعث افزایش حاشیه سود می شود.
  • جلوگیری از هزینه‌های یک فروشگاه. یک فروشنده برای راه اندازی فروشگاه باید هزینه های زیادی مثل اجاره، حقوق کارگر، مالیات و ... بپردازد که همه این هزینه ها را باید از سود حاصل از فروش پرداخت کند اما با فروش مستقیم از پرداخت این هزینه ها جلوگیری می کند.
  • ارتباط مستقیم با مشتری و شناخت نیاز‌های آن
  • عدم پرداخت هزینه برای بازاریابی و تبلیغات در فروش مستقیم. در این روش به دلیل ملاقات شخصی با مشتریان می توان محصولات را به مشتری معرفی کرد و هزینه ی تبلیغات را کاهش داد.
  • رویکرد فروش شخصی برای هر فرد که به متقاعد کردن مشتری برای خرید کمک می‌کند. رویکرد فروش شخصی در این روش کمک می کند که نسبت به حساسیت های افراد مختلف برای خرید بتوانید میزان فروش خود را افزایش دهید. برای مثال می توانید در زمان های تخفیف مشتریانی که روی قیمت حساس هستند و همیشه به دنبال تخفیف خریدند را با خبر کنید. در این شرایط حتی ممکن است فروش عمده نیز داشته باشید.
  • مشاهده واکنش مشتری که کمک می‌کند فورا بتوانیم با پیشنهادهای متفاوت، مشتری را تشویق به خرید کنیم.
  • نمایش محصول که باعث جلب اعتماد مشتری و انتخاب راحت‌تر آن می‌شود. در این روش به دلیل مشاهده محصول قبل از خرید، احتمال شکایت و نارضایتی پس از خرید کاهش می یابد.

 

دوره رایگان آموزش فروش مستقیم در سایت سانسل

 

​​​​​​​

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

مرحله بعدی پس از مشخص شدن اهداف و تهیه لیست کارها، تنظیم یک جدول زمانی است. در برنامه عملیاتی فروش باید برای انجام هر کاری علاوه بر تعیین زمان هدف اصلی، یک بازه زمانی مشخص کنید. ایجاد جدول زمانی یک اصل ضروری به حساب می آید که بتوانید به طور منطقی و اصولی آن را دنبال کنید. این گونه می توانید در راه رسیدن به هدف خود، با ارزیابی الزامات پیشرفت چشمگیر داشته باشید.
برای مثال اگر قصد بهینه سازی موتورهای جستجو و افزایش وب سایت خود را در یکسال دارید، باید برای انجام هرکاری یک بازه زمانی مشخص در نظر بگیرید.

 

آموزش نوشتن برنامه عملیاتی فروش در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰
  • با ارزیابی عملکرد، روند استخدام را به صورت حرفه ای پس از انتخاب فروشنده پیش ببرید.
  • با افراد واسطه و معرف انواع فروشنده در ارتباط باشید و مصاحبه های متعدد انجام دهید.
  • از مقایسه کارجویان با فروشندگان قبلی خود بپرهیزید.
  • با  سرپرست فروش برای استخدام فروشنده مشورت کنید.
  • نکاتی مثل رفتار، گفتار، استعداد و تجربه فروشنده را حتما زیر نظر داشته باشید.

 

برای اطلاع از دسته بندی انواع فروشنده به سایت سانسل مراجعه کنید

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

سیاری از فروشندگان مطرح می‌کنند که مرز زمان، مکان و ابزار مناسب برای ارتباط گیری با زمان، مکان و ابزارهای نامناسب را نمی‌دانند و همین امر باعث می‌شود مشتریان زیادی را از دست دهند. در خوشبینانه‌ترین حالت اگر مشتری به کالای شما نیاز داشته باشد اما شما در زمان و مکان نادرست یا با ابزار نامناسب اقدام به برقراری ارتباط کنید احتمال زیاد فرایند ارتباط گیری به فروش منجر نمی‌شود. این چالش از میان چالش های فروش در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد اما توجه به آن یکی از اصلی‌ترین شروط موفقیت شما است.
راه حل ارتباط گیری صحیح با مشتری: توجه به تعهد زمانی، درک ارزش‌های مشتری، ارائه‌ پاسخ‌های قاطع و روشن و  «فراخوان به عمل» (Call to Action) واضح شما را به ارتباط گیری صحیح نزدیک می‌کند.

 

آموزش راه حل انواع چالش های فروش در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰
  • با ارزیابی عملکرد، روند استخدام را به صورت حرفه ای پس از انتخاب فروشنده پیش ببرید.
  • با افراد واسطه و معرف انواع فروشنده در ارتباط باشید و مصاحبه های متعدد انجام دهید.
  • از مقایسه کارجویان با فروشندگان قبلی خود بپرهیزید.
  • با  سرپرست فروش برای استخدام فروشنده مشورت کنید.
  • نکاتی مثل رفتار، گفتار، استعداد و تجربه فروشنده را حتما زیر نظر داشته باشید.

برای اطلاع از دسته بندی انواع فروشنده به سایت سانسل مراجعه کنید.

 

​​​​​​​

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

علاوه بر سوالات عمومی درباره کسب و کارتان، سوالاتی هم درمورد موارد زیر بپرسید و پاسخ مشاور فروش را به دقت تحلیل کنید:

  • استراتژی فروش
  • مهندسی فروش
  • عارضه یابی فرآیند فروش
  • جایگاه رقبا و بازار هدف
  • برنامه های آموزشی مناسب
  • چگونگی برقراری ارتباط موثر با مشتریان
  • پیگیری فرآیند فروش

 

خدمات جدید مشاور فروش مویرگی در سایت سانسل

 

​​​​​​​

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

داشتن یک اسکریپت مکالمه به معنای داشتن طرح تماس نیست بلکه فقط بخشی از طرح تماس است. در طرح تماس برای کلد کالینگ همه جوانب باید بررسی و برای آن ها برنامه ریزی شود. موارد مربوط به طرح تماس شامل تهیه لیست مشتریان هدف، طرح مدیریت تماس ها، نحوه مکالمه با مشتری های مختلف، زمان بندی و برنامه ریزی برای ایجاد کلد کالینگ، طرح ریزی برای قانع کردن مشتری در ثانیه‌های اول تماس می شود.
 

 

آموزش مهم ترین راهکارهای موفقیت در کلدکالینگ در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

به نکات مهم آموزش فروش به عنوان یک فروشنده موفق توجه کنید:
 
همیشه آماده فروش باشید: در اولین قدم برای فروش باید کاملا آماده باشید، پس باید همیشه از قبل نیاز مشتری خود، اگر دیداراول نیست صحبت‌هایی که از قبل کرده‌اید بخاطر داشته باشید و مرور کنید، اگر مشتری شما یک شرکت است اسم و کار دقیق آن را بدانید.
تاخیر نداشته باشید: دیر رسیدن به قرارهای ملاقات و مذاکره‌های حضوری، بی‌احترامی به مشتری میشود و ممکن است باعث اذیت و از دست دادن مشتری بشود.
سعی کنید مشتری از شما خوشش بیاید: مشتری باید از برخورد و صحبت کردن، زبان بدن و نحوه توجه و رفع نیاز خودش توسط شما خوشش بیاید.
پیدا کردن نیاز مشتری: نکته بعدی در آموزش فروش شناختن نیاز‌های مشتری و اینکه بدانیم مشتری به دنبال چه چیزی میگردد
معرفی مزایای محصول: بعد از فهمیدن و شناخت نیاز مشتری، باید مزایای محصول خود را برای رفع نیازی که دارد، نشان بدهیم.
دلایل مخالفت مشتری را پیدا کنید: اگر مشتری به مزایایی که شما توضیح دادید ایرادی گرفت، شما باید دلیل اصلی مخالفتش را پیدا کنید چون ممکن است چیزی که دقیقا در ذهنش هست را نگوید. شما باید دلیل را پیدا کنید و مشتری را قانع کنید. بهترین روش های پیدا کردن دلیل این ایرادها در آموزش فروش تاکید می شود.
خرید را قطعی کنید: از این کار معذب و خجالت زده نشوید، خرید را به تعویق نیندازید و از مشتری بپرسید که خب این را میخرید؟
حتما پیگیری کنید: بعد از ارائه پیشنهاد خرید به مشتری حداقل 5بار پیگیری کنید.

 

ثبت نام رایگان دوره آموزش فروش تا پایان آبان در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

یکی از اصطلاحات فروش مدل فروش چالشگر است در این روش فروش راه‌‌حل تمرکز از فروش معامله‌‌ای مبتنی بر قیمت یا حجم، به فروش مشاوره‌‌ای (Consultative) مجموعه‌‌ای از محصولات و خدمات است.در مدل فروش چالشگر یک مجموعه پیشنهاد مطرح می شود که نه‌‌تنها نیازهای تعداد بیشتری از مشتریان را مرتفع می کند بلکه به آن به شکلی ویژه و ارزشمند پاسخ می دهد که رقبا قادر به تقلید از آن نیستند.

 

آموزش انواع اصطلاحات فروش در سایت سانسل

 


 

  • sansell avataj