sansell

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش

sansell

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در دوره های آموزش فروش صنعتی به رعایت نکات زیر برای موفقیت در بازاریابی صنعتی تاکید می شود:

مشتری چگونه بیزینس خود را پیش میبرد
اولین و مهم ترین موضوعی که یک بازاریاب در زمینه فروش صنعتی باید بداند؛ این است که مشتری چگونه بیزینس خود را پیش میبرد. از این طریق متوجه می شود که کالایش مناسب و مورد نیاز مشتری است یا خیر و چه اندازه برایش اهمیت دارد. پس از این مرحله باید به روش های مختلف مثل برگزاری یک دموی رایگان میتواند به مشتری نشان دهد که چگونه می تواند از محصولات و خدمات استفاده کند.

 

اطمینان بخشی به مشتری در مورد مزایایی که از خرید کالای شما حاصل می کند
یک بازاریاب صنعتی همیشه باید اطلاعات به روزی داشته باشد. مثلا اگر مشتری ماشین آلات سازمان خود را بروز کرده، باید بیشتر از مشتری از همه تغییرات مطلع باشد. نکته مهم دیگر این که در اکثر سازمان ها تصمیم گیرندگان برای خرید مواد اولیه و محصولات بیشتر از یک نفر هستند که بازاریاب موظف است با ملاقات و نزدیک شدن به این گروه، نگرانی آن ها را در تصمیم گیری کاهش دهد.

 

ایجاد روابط خوب با تصمیم گیرندگان خرید شرکت ها
در دوره های آموزش فروش صنعتی به ایجاد روابط خوب بازاریابان با تصمیم گیرندگان اصلی خرید شرکت ها و سازمان ها تاکید می کند. هر چه در این زمینه موفق تر عمل کنند، شانس بیشتری برای فروش خواهند داشت. از این طریق باید به مشتری اطمینان دهند که محصول از کیفیت، قیمت، کارایی و خدمات مناسبی برخوردار است. 
یکی از مهم ترین مواردی که برای مشتریان در فروش صنعتی بسیار حائز اهمیت است، زمان است. بازاریاب باید تلاش کند که توقفی در تامین به موقع محصول ایجاد نشود و همه مراحل خرید را برای مشتریان شما آسان و در دسترس کند.

 

شناخت نقاط ضعف و قوت رقبا
همه مشتریان هنگام خرید تردید های خود را دارند و شما را با دیگر رقبایتان مقایسه می کنند. پس باید نسبت به نقاط ضعف و قوت خود و رقبا آگاه باشید و همیشه آماده دفاع باشید.

 

دوره رایگان مدیریت فروش صنعتی در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

مواردی مثل نوع برخورد و خوشنودی مشتریان قبلی در ایجاد علاقه بسیار مهم است. در مشاغل مختلف این روش ها متفاوت است، برای مثال در مشاغل صنعتی، مشاغل B2B و در مشاغلی که الگوی Present و بازاریابی دارند، به ناچار باید لیستی از مخاطبین و سازمانهایی که از خدمات و امکانات شما استفاده کرده اند را به عنوان مشتریان ذکر کنید تا مدعی رضایت آنها باشید. اما در کسب و کارهای اینترنتی کلیپ ها و رکوردهایی از رضایت مشتریان پخش می کنند.
در این مرحله از مدل AIDAS در برنامه عملیاتی فروش، باید به این موضوع که فرآیندها دارای مرز نیستند و بطور کلی در فرآیندهای مدیریتی و بازاریابی باید به صورت یک طیف عمل نمود، توجه داشت. مخاطب را باید خیلی هوشمندانه به سمت مرحله بعد هدایت کنیم و درگیر مرزبندی ها نکنیم.

 

آموززش رایگان نوشتن برنامه عملیاتی فروش در سایت سانسل

 

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰
  • مرحله اول تماس گرفتن با مشتریانی است که به هر روش ممکن است شماره آن ها را داشته باشید.
  • مرحله دوم ارزیابی آن مشتریان است. کلاس فروش معنی ارزیابی را اینگونه می داند: بررسی میزان پتانسیل برای تبدیل شدن به یک مشتری خوب
  • مرحله سوم توضیح دادن یا پرزنت است.
  • مرحله چهارم نهایی کردن خرید است. در این مرحله فروشنده با پیشنهاد های وسوسه انگیز مشتری را ترغیب به خرید می کند.

 
قصد ما از توضیح روش قدیمی در کلاس فروش فقط محض آشنایی با این روش بود اما خوب می دانید که اصلا روش خوب و موفقی نخواهد بود و اگر خریدی هم با استفاده از این روش انجام شود فقط برای فرار از فروشنده است و رضایتی در آن نیست و در نتیجه منجر به خرید های بعدی نخواهد شد.

 

تخفیف ویژه ثبت نام کلاس فروش تا پایان اردیبهشت در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

خدمات مشاور فروش تلفنی شامل چهار اصل اساسی و مهم می شود که با رعایت این چهار اصل که هر کدام به نوبه خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، شما می توانید نتیجه استراتژی فروش تلفنی خود را از آن رو به این رو نمایید.  این چهار اصل به شرح زیر می باشند:


اصل اول؛ جلب نظر مشتری به سمت خودتان: 
این اصل یکی از مهم ترین اصولی است که باید در یک فروش تلفنی رعایت شود. در نظر داشته باشید که بدون جلب نظر مشتری، دست و پای شما بسته خواهد بود و ادامه دادن مکالمه عملاً بی معنا تلقی می شود. یک مشاور فروش تلفنی، روش انجام این استراتژی را به شما یاد می دهد. 
یادتان باشد این شما هستید که به توجه شنونده و مشتری نیاز دارید پس باید تمام تلاش تان را بکنید تا در این کار موفق ظاهر شوید. اگر مشتری به صحبت های شما توجه نکند و شما نتوانید آن طور که باید از پس این وظیفه برآیید طبیعتاً تماس شما بدون هیچ نتیجه ای پایان خواهد یافت.

 

اصل دوم؛ علاقمند کردن مشتری به محصول: 
حالا که توانستید توجه مشتری و شخص پشت خط را به سمت خودتان جلب کنید و او را نسبت به صحبت هایتان مشتاق کنید، باید بروید سر اصل مطلب و آن چیزی نیست جز خود محصول؛ این کار، نسبتاً سخت است. مثلاً ممکن است شخص پشت خط به هیچ وجه نیازی به محصول شما نداشته باشد. پس برای اینکه بی گدار به آب نزنید، باید اطلاعات تان را نسبت به مشتری و‌ خواسته هایش افزایش دهید و ببینید که اصلاً مشتری شما چه نیازهایی دارد. 
با شناخت خواسته ها و نیازهای مشتری، درصد اینکه شخص درستی پشت خط شما قرار گیرد بالا می رود و همین موضوع به ظاهر ساده می تواند نتیجه تماس شما را بسیار متحول کند.

 

ادامه مطلب و خدمات رایگان مشاور فروش در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

قوانین و مقررات متنوعی توسط سازمان های خصوصی و منطقه ای بین المللی در رابطه با بیع بین المللی وضع شده است که مهم ترین آن ها موارد زیر می باشد:

  • کنوانسیون بیع بین المللی کالا ( CISG) 
  •  کنوانسیون قانون قابل اعمال بر بیع بین المللی 
  •  مقررات اینکوترمز و مقررات مربوط به رویه ها
  •  عملیات متحدالشکل برای اعتبارات اسنادی

از میان کنوانسیون ها، ایران به عضویت کنوانسیون بیع بین المللی کالا(CISG) درآمده است. تصویب کنوانسیون به معنی این است که اگر طرفین، قانون حاکم بر قرارداد را تعیین نکرده باشند، قانون حاکم کنوانسیون بیع بین المللی خواهد بود.

 

 

دوره رایگان مشاور فروش بین الملل در سایت سانسل

 

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

به دلیل اینکه اعتماد مشتریان کم شده است و همچنان روبه کاهش است، فروش پیچیده تر است. متخصص فروش باید بتواند دیدگاه و نظر مشتری را آنطور که می خواهد شکل دهد تا بتواند  پیروز باشد. مدیران فروش باید اطمینان داشته باشند که متخصصان فروش شرکتشان دارای مهارت های زیر است و می تواند دیدگاه مشتری را شکل دهد:

  • ترسیم دیدگاه جدید برای شکل دادن به تفکر مشتری
  • ایجاد همسویی بین ذی نفعان
  • دسترسی به سهامداران سطح بالا

 

موثرترین تکنیک های پیروزی در فروش پیچیده در سایت سانسل

 

​​​​​​​

  • sansell avataj
  • ۰
  • ۰

در فرآِیند فروش صنعتی مراحل زیر وجود دارد:

  • شناسایی مشتریان احتمالی که به منظور شناسایی و جستجوی مشتریان بالقوه می باشد.
  • ارزیابی شایستگی
  • کسب اطلاعات توسط فروشنده قبل از ارائه نمایش فروش در مورد شرکت هایی که مشتریان احتمالی به شمار می روند.

 

دوره رایگان آموزش فروش صنعتی در سایت سانسل

 

  • sansell avataj