مفهوم تحلیل مشتری (Customer Analytics) به معنای مطالعه دادههای گردآوری شده از شرکت یا وبسایت، به منظور ارزیابی، درک و تفسیر رفتار مشتری در مراحل مختلف سفر مشتری است.
اهمیت تحلیل مشتریان چیست؟ چرا ما باید مشتریانمان را تحلیل کنیم؟
تصمیم گیری یکی از وظایف اصلی مدیران است که بدون دیتا، عملاً ارزشی نداشته و قابلیت اجرا ندارد. از آن جایی که تحلیل مشتری میتواند به صورت مستقیم بر تصمیم گیری تاثیر بگذارد برای مدیران حائز اهمیت است. تصمیم باید بر پایه دادههای قابل استناد اخذ شود. تحلیل مشتریان به شناسایی خواستهها، الگوهای رفتاری، ناهنجاریها و خلاهایی که در سازمان مانع پیشرفت شده است کمک میکند.
برای اطلاع از داده هایی که در تحلیل مشتری، تحلیل می شوند به سایت سانسل مراجعه کنید.