sansell

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش

sansell

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش

  • ۰
  • ۰

انواع روش های حل اختلاف در قرارداد فروش بین الملل به شرح زیر است:

تقاضای نظر کارشناسی
اگر اختلاف مربوط به کیفیت یا امور فنی کالا باشد، طرفین می توانند به کمک کارشناس مشکل را حل کنند اما در صورتیکه هر دو طرفین موافقت نمایند که نظر کارشناس برای آن ها لازم و اجبار است.

 

طرح اختلاف در دادگاه داخلی
هیچ دادگاه بین المللی برای حل و فصل اختلافات فروش بین الملل وجود ندارد و در صورت اختلاف در مورد داوری، طرفین مجبور به اقامه دعوی در یک دادگاه داخلی هستند. مگر اینکه طرفین در قرارداد محل دادگاه را توافق کرده باشند؛ در این صورت فقط دادگاه های ذکرشده صلاحیت رسیدگی به اختلاف را دارند که ممکن است این دادگاه در کشوری دیگر باشد.

به دلیل آشنا نبودن با قوانین کشور خارجی طرفین ناچار به گرفتن خدمات وکیل محلی هستند که علاوه بر هزینه زیاد بسیار دشوار و دردسرساز است.

مسئله اجرای حکم پس از صدور رای و قطعیت آن مطرح می شود. در صورتی که فرد محکوم دارایی در کشور مقر نداشته باشد، در کشور محل اقامت یا هرکجا که دارایی دارد این حکم باید اجرا شود اما مستلزم آن است که میان کشورها قرار داد دو یا چندجانبه ای وجود داشته باشد و یا قانون ملی کشور مربوط اجرای اینگونه احکام را پذیرفته باشد .
 

داوری
یکی از روش های دیگر برای حل اختلاف در قرارداد فروش بین الملل، ارجاع حل و فصل اختلافات به داوری است. اگر توافق طرفین به داوری باشد دیگر دادگاه های داخلی نمیتوانند به مشکلات رسیدگی کنند.

در صورتیکه آرا داوری خارجی با قوانین ایران مخالف نباشد، در مدت داوری صادر می شود و اگر از موضوع داوری خارج نباشد و با نظم عمومی ایران مغایرت نداشته باشد ، قابل اجرا می باشد .

این روش در مقایسه با روش طرح اختلاف در دادگاه داخلی مزایایی دارد که به شرح زیر است:

  • انتخاب داوران خاص که در زمینه موضوع اختلاف تخصص دارند
  •  قابل انعطاف بودن رسیدگی به دعوی در داوری
  • کوتاه بودن زمان رسیدگی نسبت به دادگاه‌های داخلی
  • محرمانه و  خصوصی بودن جریان رسیدگی

 

دوره رایگان آموزش فروش بین الملل در سایت سانسل

 

​​​​​​​

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی